Presentation

Styrelsepresentation, Fredrik Öhrnell, ledamot

I dag presenterar vi en av ledamöterna i styrelsen för FI Jämtland:

Namn
Fredrik Öhrnell

Min bakgrund som feminist
Inget aktivt engagemang före medlemskapet i F! i början av 2014, men år av tankar och diskussioner.

Den här frågan brinner jag för
Boende & jobbsituationer för unga och antirasism.

Vad är ditt livsmotto?
Män är svin

Vilken låt är ditt livs signaturmelodi

Vilken händelse gjorde dig till feminist?
När My Svensk gav mig ett par genusglasögon! Jag har som många snubbar haft svårt att kalla mig feminist av olika korkade anledningar men när jag träffade My fick jag chansen att lära mig mer om feminism och förstod.

Vilket ordspråk talar till dig?
Ensam är stark, men tillsammans är vi starkare. Som sagt av filosofen Kape

Vem/Vilka är dina feministiska förebilder?
Gudrun Schyman, Sissela Nordling Blanco och My Svensk.

Vad skulle du helst vilja förändra i dagens Jämtland?
Bättre tillgänglighet för personer med funktionsvariationer och bättre möjligheter för unga att få bostad.

Fredrik

3 thoughts on “Styrelsepresentation, Fredrik Öhrnell, ledamot

  1. Vadå Män är svin?
    Från och med vilken ålder? 5, 10,15?
    Män som mår dåligt, dör på sina arbetsplatser utan att få en notis i tidningen ens?
    Alka de män som har prostatacanser, som dör av detta medan alla butiker, apotek mfl ignorerar sjukdommen för att istället fokusera på bröstcancer till 110%?
    Alla de män som utsätts för våld av sin partner men som håller tyst av rädsla för att inte bli tagen på allvar eller att kvinnan ska få egen vårdnad om barnen om han lämnar henne vilket kan skada barnen? (Ja även kvinnor misshandlar sina män och sina barn i 50% av fallen.)
    De svin du menar, är det alla hemlösa män som hamnat utanför samhället eller den man som jusn nu när du läser det här, tänker ta sitt liv på riktigt. Menar du de 99.99 % av alla män som aldrig suttit i en bolagsstyrelse?
    Eller menar du de män av flera miljoner män i sverige som aldrig har våldtagit eller misshandlat en kvinna?
    Menar du alla de män som oprovocerat har blivit misshandlade av någon okänd?
    Eller menar du dig själv Fredrik? Du som fördömer så många människor för att själv framstå som bättre, det kanske är du som är det riktiga svinet? Eller?

    Gilla

    • Jag tänkte att jag bemöter detta i ett nytt blogginlägg istället. Ursäkta att det dröjde med svaret. // Fredrik Öhrnell

      Gilla

Kommentera

