Aktuellt / Pepp

Inför valet av styrelse och FI fyller 10!

I veckan offentliggjordes alla som nominerats till FI styrelse på FI hemsida, du kan se dem HÄR! Vi skrev lite om det HÄR, men tänkte nu beskriva en av kandidaterna lite mer, nämligen mig, Ingrid.

Valberedningen har intervjuat alla nominerade och därefter haft många och långa diskussioner för att slutligen lägga fram sitt förslag till styrelse och ansvarsuppgifter för de föreslagna, vilket du kan se i samma länk. På kongressen ska vi medlemmar därefter få rösta vilka vi vill ha i styrelsen, och som jag förstått det så kan vi rösta på alla nominerade, så det är bra att läsa igenom alla underlagen för att känna in vilken just du tycker kan representera dig bäst!

Jag är nominerad till vice kassör och ansvarig medlemsregistret, till min egen stora förvåning och enorma stolthet. Det är självklart en ära att bara vara nominerad, jag förväntade mig inte det men ser fram emot att göra nytta om jag blir vald.

Det jag själv tagit upp vid nomineringen är naturligtvis att jag varit feminist i hela mitt liv och att jag vill vara med att påverka och göra en förändring. I det arbetet har jag med mig min utbildning, en ekonomie magister i ledarskap och organisation, samt en hel del andra utbildningar inom kvalitetsteknik, sociologi och pedagogik. Jag har även erfarenhet av att ha arbetat som chef, controller och pedagog, har arbetat med både normkritik och intersektionalitet och har erfarenhet från tre av våra största myndigheter, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Försvarsmakten.

Det har kommit en artikel i Östersundsposten, som du kan se HÄR (om du är prenumerant). Den baseras på informationen på hemsidan, men de ringde även upp och frågade mig om min nominering.

De frågade hur det kändes att bli nominerad:

”Det känns fantastiskt. Det har funnits en kritik mot Feministiskt parti om att det varit storstadsorienterat. Nu kan jag få möjligheten att få komma in, från Norrlands inland, och påverka partiets politik”

Sen frågade de vad jag ville vara med och påverka om jag blev vald:

”Glesbygds- och landsbygdsfrågor vill jag driva om jag kommer in i styrelsen. Det har man inte uttalat någon tydlig politik om tidigare, men det är på gång nu och det kommer jag att bevaka.”

Länstidningen intervjuade mig inte utan plockade allt material från nätet och använde en bild från när de intervjuade oss på Campus under valkampanjen i höstas, läs HÄR!

Länstidningen hade även med en notis i papperstidningen, jag vet inte om Östersundsposten hade det.

Notis LTI övrigt har jag talat om att jag är duktig på att uttrycka mig i tal och skrift (du som läser det här kan få avgöra själv om du håller med) och att jag är kreativ, fantasifull och kan tänka utanför ramarna. Men min allra största fördel är nog ändå att jag är en arg norrländsk tant, vi är ostoppbara!

Nu hoppas jag att fler än jag och valberedningen tycker jag är lämplig för det här och ni som håller med får gärna hålla tummarna helgen 13-15 februari!

FI 10 år

”PARTIET FYLLER 10 ÅR
Visste ni att partiets första kongress hölls i Örebro för nästan exakt 10 år sedan? Om några veckor är vi tillbaka i Örebro för årets kongress. Det ska vi fira!!

Vi håller på att samla in bilder och filmer från dessa 10 år som ska bli en film och undrar om du har något material att dela med dig av? Mejla in materialet till socmed@feministisktinitiativ.se. Har jättemånga bilder eller en tung film kan vi dela en dropbox med dig. Hör av dig!

Vi blir glada om du hinner fixa till på måndag (då har du hela helgen på dig! ) Det kommer att bli en fantastik film som vi inleder kongressen med – för att vi gör det tillsammans!”

Jag har själv varit aktiv medlem enbart det här året (även om jag gick med i partiet samma dag som det bildades) så jag kan bara bidra med bilder från vår valkampanj, men ni andra kanske har fler bilder/filmer? Skicka in så att FI Jämtland syns!

Ingrid Mårtensson
Vice ordförande FI Jämtland

blom 6

One thought on “Inför valet av styrelse och FI fyller 10!

Kommentera

