Aktuellt

#fikon15, dag 1

En kort rapport, skriven pa platta utan prickar…

Kongressen borjade forst vid lunch med registrering sa att en rostlangd kunde upprattas. Vi fick fina roda rostkort att anvanda vid rostningstillfallen under dagarna.

Darefter inleddes motet med en del ganska snabbt avklarad rostningar. Motets ordforande och sekreterare valdes, justringspersoner valdes och rostraknare, for bade valsedlar och handupprackning valdes, och lite andra saker.

Invignigstalet holls av talspersonerna, Sissela Nordling Blanco, Stina Svensson och Gudrun Schyman och det jag tar med mig fran det ar citatet fran Sissela: Vi haller kanske inte alltid med varandra men vi haller om varandra!

DSC_0021Sa fick vi hora verksamhetsberattelsen och revisorernas berattelse och kongressen beslutade om ansvarsfrihet for styrelsen. Medlemsavgiften faststalldes och det beslutades om verksamhetsplan och budget. Nar det skulle beslutas om avdelningar fanns FI Jamtland (eller FI Jamtlands lan som vi heter) inte med pa listan, men My Svensk tog ordet och sakerstallde att kongressen tog var avdelning, sa vi inte behover vanta i tva ar pa det!

Reste av dagen agnades framst till asiktstorg. En mojlighet att fa diskutera motioner och annat i mindre grupper for att fa ett snabbare forfarande nar motionerna ska rostas om. Efetrsom jag varit med att skriva motion 102, landsbygdspolitik, var det dar jag var med och lyssnade och diskuterade. I morgon ska jag traffa de andra i gruppen for att se vad av det som inkom som yrkanden som eventuellt kan jamkas in i motionen.

Det har varit en spannande och innehallsrik forsta dag, jag ser fram emot de kommande tva dagarna, men nu ar jag trott. Ska agna kvallen at att lasa motioner och att fundera pa hur jag ska gora min presentation pa en minut infor morgondagens val av styrelse!

Ingrid Martensson
Ordforand FI Jamtland

IMGP4978rev

 

Kommentera

