Aktuellt / F!ffär / Information

Fi Jämtland i Almedalen

På söndag startar årets Almedalsvecka i Visby. En vecka där politiker, media, företag, myndigheter och ideella organisationer minglar, påverkar och försöker nå ut med sitt budskap. En vecka för lobbyism och för den som har pengar, en vecka för medelålders vita män. Fi är på plats för att vi vill visa en annan väg att gå. Vi har inga mingel eller påkostade lokaler, vi torgtalar däremot varje dag på Donners plats klockan 11-12, och flera feminister är med i andra arrangörers evenemang. Jag är med som projektledare från nationella styrelsens sida, men jag är oxå där som representant för Fi Jämtland.

Om du är på plats och vill veta mer om Fi Jämtland eller om feministisk politik så kom till St Hansgatan 11 (en lokal vi lånar utan kostnad) där jag finns på plats måndag till lördag, klockan 12-15 och bjuder på fika. Jag tar även med mig prylar från F!ffären om du vill handla nått!

Om du vill veta var feministerna befinner sig kan du kolla HÄR.

Jag hoppas kunna blogga under veckan så ni får rapport från Almedalen från mitt perspektiv.

Hoppas vi ses!

Ingrid Mårtensson
Ledamot styrelsen Fi Jämtland

IMGP6483rev

One thought on “Fi Jämtland i Almedalen

Kommentera

