Arga Tanten och Systrarna Strul

Äntligen podd igen! Aktivism och parlamentarism, Almedalenspecial

Efter ett onödigt långt uppehåll kommer det nu äntligen ett nytt avsnitt av vår podd, Arga Tanten och Systrarna Strul. Det här är det första avsnittet av flera som bygger på intervjuer med fior i Almedalen. I det här första inslaget från Almedalen har jag pratat med Torun och Tomas, från Fi Simrishamn och Fi Gotland. De berättar hur de gör för att kunna kombinera aktivism med parlamentarism. I Simrishamn har Fi suttit i kommunen sedan 2010 och i Gotland sedan 2014. I det efterföljande samtalet talar jag med några jämtlandsfior om hur vi behöver jobba för att på sikt komma in i kommuner i vårt län.

Lyssna HÄR, jag ber om ursäkt för det ojämna ljudet, jag lär mig medans jag gör, och hittills är det klippningen som jag koncentrerat mig på:

https://archive.org/details/ArgaTantenOchSystrarnaStrulOmAktivismOchParlamentarisnAlmedalenSpecial

Ingrid Mårtensson
Ledamot styrelsen Fi Jämtland och arg tant

Fika med Fi

Kommentera

